Переглянути всі підручники
<< < 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 > >>

 

Для стилю Верлена характерна майже повна відсут­ність дієслів. Іменник, що означає предмет, це як мазок пензлем. Наприклад, вірш «Валькур» із циклу «Бель­гійські краєвиди»: Місто цегляних Дімків чепурних — Парам коханих Затишно в них! А ресторани, Бари, пивні, Служки старанні І чарівні! (Переклад Миколи Лукаша) У віршах Верлена панує мінорна тональність. Ліри­чний герой — у відчаї, в зажурі, самотній, змучений докорами совісті. Навколишній світ сповнений жахливи­ми передчуттями, страшними образами. Місяць у цьому світі «траурний» («Морський образок»), захід сонця за­барвлено у колір пожежі та крові («В лісах»). Герой вірша «Nevermore» зізнається, що у всього сущого є зворотний бік: всередині чудового плода ховається чер­в'як; кохання несе не лише радість, а й біль; щастя — то крилатий мандрівник, який уникає зустрічі з людьми. Декадентські мотиви у творчості Верлена міцніють у другій половині 70-х років. Ліричний герой занурю­ється в апатію; його не цікавлять ні світ, ні люди; він не розрізнює добра і зла; він стомився від життя і чекає на смерть, як на рятівницю. Ці мотиви звучать у збірці «Мудрість». Тут оспівування смерті, яка несе людині вічний спокій, переплітається з мотивом потой­бічного життя. Настає дегуманізація мистецтва. Наприкінці 80-х років Верлен виявляє інтерес до світу речей, до плоті. Остання (видана вже по смерті поета) збірка віршів так і називалася: «Плоть». У ху­дожній манері з'являються моменти відходу від сим­волізму; світ стає одновимірним. Дегуманізація поглиб­люється, духовність поступається місцем тілесному, в поезії Верлена починають володарювати еротичні мо­тиви й образи; пора творчих відкриттів лишається по­заду. Творчий шлях Верлена практично завершений: за останні роки він не написав уже нічого, гідного його великого таланту.

 

Переглянути всі підручники
<< < 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 > >>
Hosted by uCoz