Переглянути всі підручники
<< < 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 > >>

 

Відсутність ознак матеріального виявляється і в не­бажанні поета відтворювати предметні подробиці, дета­лі. Характерним є погляд ліричного героя з вікна ва­гона: все лине стрімко повз нього, як і враження, що виникають і щезають раптово. Поезія Верлена нематеріальна, в ній втілено чисту духовність, передано стан душі поета, його сум і тугу. У вірші «Сонце на спаді» (із циклу «Сумні пейзажі») в одному образі поєднуються опис душевного стану ліричного героя і зачарування сонцем, що заходить. Деталі зовнішнього світу — лише символи, які дають змогу відчути стан душі, настрій ліричного героя. При­рода і людина зливаються в одному образі, в одному єстві. Знаменита «Осіння пісня» із циклу «Сумні пейзажі» є водночас і осіннім пейзажем, і «пейзажем душі» «Мертвим листком» осіннього листопаду стали і при­рода, і поет. «Пейзаж душі» — то вже сфера імпресі­онізму. Неголосні Млосні пісні Струн осінніх Серце тобі Топлять в журбі, В голосіннях. Блідну, коли Чую з імли — Б'є годинник: Линуть думки
В давні роки
Мрій дитинних.
(Переклад Григорія Кочира)
Меланхолія — не тема поезії Верлена, а його вла­сний стан, визначальна риса його світосприйняття. Рит­міка вірша, його звукопис — усе має свій сенс. У вірші, як у музичному творі, паралельно розвиваються дві самостійні теми, пов'язані спільними емоціями, — пей­зажна й інтимна. Крізь легку, летючу, прозору інто­націю, акварельну чистоту поетичних барв проступають душевна мука і неспокій Верлена, його біль і страж­дання. Верленівське світовідчуття трагічне, та його, поета, природна стихія — тиха зажуреність. Апогею ці мотиви досягають у «Романсах без слів» Вдивляючись у навколишній світ, поет бачить його

 

Переглянути всі підручники
<< < 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 > >>
Hosted by uCoz