Переглянути всі підручники
<< < 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 > >>

 

Не клопочись добором слів.
Які 6 рядки без вад бриніли?
Бо наймиліший спів — сп'янілий:
Він невиразне й точне сплів...
І серед кольорів для Верлена найважливішими е напівтони і відтінки: Люби відтінок і півтон,
Не барву — барви нам ворожі: Відтінок лиш єднати може Сурму і флейту, мрію й сон.
Верлен визнає вірш крилатий і плинний, що вабить у далечінь, на пошуки. Останню строфу поет завершує іронічним вигуком: «А решта все — література!» Верлен зневажливо називає «літературою» все те, що, на його думку, є книжним, штучним, риторичним, позбавленим волі й життя. Вірш, за Верленом, має цінність лише тоді, коли спрямований до небес, до надприродного: Щоб вірш твій завше був крилатий, Щоб душу поривав — шукати
Нову блакить, нову любов,
Щоб мчав, де далеч непохмура,
Де чари віє вітерець...
(Переклади Григорія Конура) Об'єктивно Верлен змикається із символізмом як за відчуттям життя і світоглядом, так і за особливою естетикою: світ втаємничений і дивовижний, у всьому кінцевому відчувається подих безкінечності, безкінеч­не — у світі і в душі людини. Нове відчуття світу і людини, що з ним прийшли в літературу поети-символісти, було покладено в основу нової естетики і нових художніх форм. Заглиблення в особистість людини, витонченість індивідуальних пере­живань, розвиток емоційності — усе це вимагало від поета нових слів і нової техніки віршування. Поезія ставала більш музичною, замість логічно прозорих по­нять — натяк і напівтон. Верлен пише, що він прагне нової поетичної систе­ми, хоче, щоб вірші були мелодійними. Поезія Верлена індивідуалістична. Особистість пое­та, його настрій і світосприйняття — головна поетична тема його творчості. Всі поетичні книги Верлена — це

 

Переглянути всі підручники
<< < 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 > >>
Hosted by uCoz