Переглянути всі підручники
<< < 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 > >>

 

У «Чорноліссі» звучать і трагічні мотиви. Жорсто­кий світ породжує в уяві поета жахливі образи: його власний письмовий стіл нагадує катафалк, що «застиг у своєму траурному блиску, наче реквієм дерев'яний, наче монумент сліз» («Про мій стіл»). Герой вірша «Пси» порівнюється з бездомним собакою, диким і злим. І не тільки він почуває таку безнадійну самотність у цьому світі. Буденні предмети і явища набувають рис фантасти­чних. У сатиричних творах поет часто вдається до гіперболи і гротеску. У вірші «Перукарі» подається яскрава картина нудного, бездумного життя: Сівши під стіни, тихо ведуть вони розмову, Ждуть на клієнтів, їх немає, тож нудяться. Чешуться знову, голяться знову, знову, знову. Знов розмовляють, потім дрімають і будяться. (Переклад Дмитра Павличка) Сповнений гнівним сарказмом і вірш «Гуляння». Неприйняття жахів страшного світу породжує у поета бажання, закривши щільно віконниці життя, віддати себе у важкий полон сну, що застеле очі туманом ди­тинства («Втома»). Поет шукає притулку в природі («Строфи про пізнє літо»), протиставляє її міській цивілізації («Картоп­ля»). Однак, благаючи свого парнаського коня віднести його до Чорнолісся, поет не сподівається втекти від життя («Кінь»): Мають там птиці, б'ють блискавиці. В полум'ї вічна вітчизна. (Переклад Максима Рильського) Поет прагне, щоб його слово передавало біль його співвітчизників і стогін земного лона. Згоден, щоб «сер­це знищила» його «з пером рука» («Відповідь»), аби люди почули й зрозуміли поетові слова. Головним твором періоду еміграції стала поема «Кві­ти Польщі». Це велика поема-спогад, поема-роздум, поема-підсумок. Роботу над нею Тувім почав у Бразилії в листопаді 1940 року і закінчив у 1944 році. Поема дуже своєрідна, в ній переважає глибинне ліричне на­чало, подається не стільки опис подій, свідком яких

 

Переглянути всі підручники
<< < 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 > >>
Hosted by uCoz