Переглянути всі підручники
<< < 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 > >>

 

Дія канте хондо завжди розвивається вночі, у су­цільній темряві. Тільки морок і зірки стають свідками трагедій, що невіддільні від людського буття. Ось вірш «Краєвид»: Понад рікою темрява й очерети тремтливі. Повітря сіре брижиться, а віти налиті граєм жалібним по вінця. Тривожна зграя пташок-невільниць хвостами довгоперими б'є ніч навідліг. Загальновизнано, що жодній літературі світу не при­таманна такою мірою специфічна властивість виражати все потаємне, похмуре та жахливе, як іспанській. По­таємне і жахливе є постійними супутниками поезії Гарсіа Лорки. Як пантеїст, він усвідомлює, що світовий порядок побудовано на контрастах: життя і смерть, любов і ненависть, добро і зло, реальність і мрія, ніч і день, світло й темрява, радість і горе тощо. Він розуміє, що ці поняття невід'ємні одне від одного, їх чергування є виявом закону, за яким існує всесвіт. Цю закономірність і відбиває Лорка у своїх творах. Ще у юнацькому вірші поет так визначив центральну тему своєї творчості: Бачити, як життя і смерть, синтез всесвіту, в глибинних просторах зливаються воєдино. Похмуре очікування смерті як неминучої ланки у світовому коловороті знаходимо у більшості віршів по­ета, наприклад у вірші «І вкінці»: Гинуть часу лабіринти, стіни рушаться і стелі. (Залишається пустеля.)

 

Переглянути всі підручники
<< < 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 > >>
Hosted by uCoz