Переглянути всі підручники
<< < 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 > >>

 

свою думку, — будь-яка істота, що має видимість життя, але насправді позбавлена життя, викликає в уяві глядача незви­ чайні сили, до яких звертається поема». Які герої супровод­ жують хлопчика та дівчинку в їхній подорожі? Чому саме вони? Розкажіть про персонажів, яких зустріли діти, шукаючи Синього птаха. Зверніть увагу на особливості їхнього зовні­ шнього вигляду. 4. Перша вистава за п'єсою Метерлінка відбулася у 1908 році на сцені Московського Художнього театру, якому автор надав право першої постановки. У 1907 році в газеті «Меркюр де Франс» була надрукована промова К. С. Станіславського художнього керівника МХТ. Він говорив про необхідність шукати нових засобів сценічного втілення для передачі снів, мрій, передчуттів, властивих драматургії Ме­ терлінка. З'ясуйте, які нові, не пов'язані з акторською грою засоби потрібні для постановки п'єси. Які художні завдання вони можуть виконувати? 5. «Тільки казка вміє легко стирати рису між звичайним і незвичайним, і в цьому мета п'єси. Цей ритм, чиє ім'я життя, зупинка якого смерть, цей ритм присутній у кожній народній чарівній казці, ним проникнута і казка Метерлінка, корені якої в глибинах народної душі»,— писав Олександр Блок. Поясніть, що споріднює п'єсу Метерлінка з чарівною казкою. Чому Метерлінк звернувся до цього фольклорного жанру, щоб розповісти про своє філософське бачення людини і її місця в житті та Всесвіті? 6. Розкрийте значення образу Синього птаха. Як треба розуміти значення образів птаха, здобутого дітьми під час подорожі, і птаха, знайденого вдома? 7. Постановка п'єси, вважав К. С. Станіславський, повинна бути наївною, простою, легкою, радісною, як сон десятирічної дитини, але водночас і грандіозною, тому що вона має стати втіленням мрії великого поета. Про що мріяв Метерлінк? Яким він бачив майбутнє людини? 8. На думку К. С. Станіславського, вистава за п'єсою Метерлінка «повинна викликати захоплення дітей та бу­ дити серйозні думки у дорослих». Запишіть «серйозні думки», які з'явились у вас під час читання п'єси «Синій птах». 9. Пригадайте, що вам відомо про символізм. Які особливості п'єси «Синій птах» дають підстави вважати Метерлінка представником саме цього літературного на­ пряму?

 

Переглянути всі підручники
<< < 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 > >>
Hosted by uCoz