|
|
|
|
|
|
|
|
Мов жовклий лист, Під вітру свист — В безвість лину.
Яким чином створюється образ звукового краєвиду метафори? З'ясуйте, яким розміром написано вірш. У чому секрет його мелодійності?
4. Спробуйте змоделювати «відеокліп» на основі вірша «Місячне сяйво» (переклад Миколи Лукаша):
Твоя душа — витворний краєвид, Яким проходять з піснею і грою Чарівні маски, радісні на вид Та сповнені таємною журбою.
Вони співають на мінорний лад, Як від любові їм життя розквітло, Та радості не чути з тих рулад, Що в місячне перецвітають світло.
В тім сяєві, урочім і сумнім, Пташки не переснять своїх фантазій, А водограї видивом струнким Між мармурів ридають ув екстазі.
Для цього побудуйте (уявно) зорові та слухові образи. Сформулюйте завдання, які потрібно поставити перед худож-ником-постановником, оператором, звукорежисером, щоб «переклад» вірша на відеомову не призвів до його руйнування. Чи потрібна в кадрі людина?
5. Проілюструйте прикладами з прочитаних вами віршів Верлена основні положення поетичного маніфесту французького символізму, яким став вірш Верлена «Мистецтво поезії».
Моріс Метерлінк
|
|
|
|
|
|
1. Пригадайте, що таке феєрія. Назвіть прочитані вами твори цього жанру. В чому особливість «Синього птаха» Ме-терлінка?
2. Метерлінк стверджував, що хоче створити особливий, «статичний» театр, який зображував би внутрішнє життя героїв, а не події. Назвіть основні пункти подорожі дітей. Які процеси внутрішнього життя героїв вони символізують?
3. «Може, потрібно повністю усунути зі сцени живу істоту»,— розмірковував Метерлінк. «Здається,— пояснював він
|
|
|
|
|
|
|
|
|