Переглянути всі підручники
<< < 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > >>

 

зростаючий антагонізм між трудівниками і «володарями життя» («Жерміналь» Еміля Золя, «Борислав сміється» Івана Франка). Виникає реалістичний історичний роман. Проза бут­тя стає надбанням філософської лірики. Тяжіючи до достовірності, письменники кінця XIX — початку XX століття активно зверталися до умовних засобів художнього зображення — гротеску, символу, алегорії. Ці засоби допомагали створенню саме реалістичних кар­тин буття («Сучасна історія» Анатоля Франса, «Жан-Крістоф» Ромена Роллана). Водночас умовні прийоми використовувалися реалістами XX століття не лише для зображення конкретно-історичних подій, а й для творення універсальних, позачасових моделей суспіль­ного розвитку людства, моделей, в основі яких лежать ті самі конкретні події конкретної історії. Своєрідною реакцією на натуралізм став символізм. Основи його було закладено в творчості Стефана Мал-ларме, Поля Верлена, Артюра Рембо та інших. І хоча за своїми соціально-духовними орієнтирами та уподо­баннями символісти різнилися між собою (наприклад, богоборець Артюр Рембо і прихильник католицизму Поль Клодель), в основному їхні погляди були близь­кими: символісти прагнули інтуїтивного пізнання світу через символ. Вони вважали музику поетичного слова першоосновою ліричного твору, вірили у наближеність внутрішнього життя поета до ідеалу й намагалися за сірими буднями побачити сутність світу в його позача­совій величі та красі. Саме тому символісти не визна­вали навколишню дійсність і вірили, що одвічні куль­турні цінності можуть об'єднати людей. Принципи символізму певною мірою сприяли ста­новленню і розвитку таких неординарних мистецьких особистостей, як Моріс Метерлінк, Поль Валері, Райнер Марія Рільке та інші.
Артюр Рембо (1854—1891) «Проклятими поетами» назвав Поль Верлен себе, Рембо та інших представників свого покоління у книзі, яку так і назвав: «Прокляті поети».

 

Переглянути всі підручники
<< < 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > >>
Hosted by uCoz