Переглянути всі підручники
<< < 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 > >>

 

ються асоціації з конкретними історичними обставинами), а й про процес фашизації суспільного життя та суспільної свідомості. Ефект очуження допомагає в окремому, кон­кретно-історичному бачити загальне, універсальне. Утверджуючи свою систему художніх цінностей, Брехт ішов часто проти течії, торував дорогу у незнане. Це стосується і роздумів Брехта у повоєнні роки про історичні долі реалізму, зокрема соціалістичного. Брехт був переконаний, що «без форми мистецтво не може існувати», що коли йдеться «про глибинне оновлення театру і створення нового театру, нового за змістом і нового за соціальною функцією», то необхідно дбати і про нові форми, які «відповідають новому змісту і новій функції». Звертаючись до проблем соціалістичного ре­алізму, Брехт пророчо стверджував: «Або ж у соціалі­стичного реалізму буде багато різновидів стилю, або тільки один, який загине від монотонності (задоволь­няючи надто мало потреб)». Ідучи проти усталеного, Бертольт Брехт творив ми­стецтво прийдешнього. Бунтівний хист Брехта дав жит­тя багатьом мистецьким надбанням XX століття, Ліон Фейхтвангер вважав, що Бертольт Брехт випередив свій час і написав перші твори XXX століття. Геніїв обирає майбутнє, роблячи ім'я і твори їх безсмертними. У РОЗДУМАХ ПРО ДОЛЮ СВІТУ І долю людини. У центрі уваги Бертольта Брехта — долі людей та долі світу. У рік, коли почалася друга світова війна, з'явилася п'єса Брехта «Матінка Кураж та її діти». Брехт поясню­вав: «Коли я писав, мені здавалося, що зі сцен кількох великих міст пролунає застереження драматурга: хто хоче снідати з дияволом, повинен запастися довгою ложкою. Можливо, я виявив при цьому наївність, але я не вважаю, що бути наївним — соромно...» У тогочасній Європі «Ма­тінка Кураж та її діти» об'єктивно лунала як п'єса-передчуття, п'єса-попередження. Події п'єси переносять нас у часи Тридцятилітньої війни. Фургон маркітантки Анни Фірлінг, відомої під прізвиськом матінки Кураж, котиться шляхами війни. Настрій у матінки чудовий. Війні не видно кінця. То­варів багато. Торгівля йде. Та, бажаючи прожити вій ною, матінка Кураж сповна сплачує свій борг: спочатку гинуть два її сини, потім — дочка Катріні Ледь встигнувши попрощатися з мертвою дочкою, матінка Кураж знову йде услід за солдатами у війну.

 

Переглянути всі підручники
<< < 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 > >>
Hosted by uCoz