Переглянути всі підручники
<< < 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 > >>

 

тагу: «Проти кого запланована третя світова війна? Проти французів? Проти поляків? Проти англійців? Проти росіян? Чи проти німців? Невже ви хочете зробити перший крок, крок до війни? Війна нас роз'­єднала, але війна не може нас об'єднати знову». Бертольт Брехт — син німецької землі, землі філо­софів і поетів, глибоко страждає, що німецький народ розділено. Брехт вірить у «мирні можливості для возз'єднання німецьких земель, мирні і вільні». У 1956 році ця теза була не дуже популярною в світі, розколотому на два непримиренних блоки. Але Брехт, як і завжди, говорив те, що йому підказувало серце. Для нього найвищим виявом гуманізму було безумовне визнання права людини і права народу на таке життя, якого вони прагнуть. 14 серпня 1956 року Брехт помер. На його могилі немає пишних постаментів — лише надгробна плита, де викарбувано: «Bertolt Brecht». І ці два слова вже ніхто не може викреслити з історії світової літератури. Бертольт Брехт став засновником теорії та практики епічного театру — театру пристрасної мистецької дум­ки, спрямованої на перетворення світу і людини. Наприкінці 20-х років Брехт заявляв, що найбільшу надію покладає на тих людей, які йдуть із сьогодніш­нього театру після спектаклю незадоволеними. Бо теа­тральні сцени того часу мало не захлиналися від міс­тицизму, еротики, порнографії, проповіді насильства. Провідним напрямом у німецькій драматургії того часу був експресіонізм, який, за словами Брехта, «про­голосив визволення людини і не здійснив його». Худо­жники-експресіоністи, суб'єктивно чесні і чисті, висту­пали проти війни і крові, але не бачили виходу для людства, а тому в розпачі вдивлялися у спотворене і жахливе обличчя історії. Саме у цей час розгубленості та непевності Брехт заговорив про необхідність створення «бойового мис­тецтва» — мистецтва, що змушувало б людину визна­чити власну позицію в реальному житті, мистецтва, що, звертаючись до розуму людини, пробуджувало б цей розум від летаргічного сну. Глядач повинен думати, аналізувати, приймати рішення — такою була позиція Брехта-митця у країні, правителі якої привчали народ не думати, а тільки виконувати накази. Брехт форму­лює основні принципи свого театру, протилежного арі-стотелівському, тобто традиційному, усталеному.

 

Переглянути всі підручники
<< < 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 > >>
Hosted by uCoz