|
|
|
|
|
|
|
|
на головні питання буття. Як перевіряються в романі Камю «правди» журналіста Рамбера, богослова Панлю, колишнього політика Тарру, лікаря Ріє, інших героїв?
5. Поясніть, у якому значенні вживається в романі слово «зачумлений» (частина IV, розмова Ріє і Тарру).
6. У фіналі роману один з героїв каже, звертаючись до Ріє: «А що таке, власне, чума? Теж життя, тільки й того». Як ви розумієте цей вислів?
7. Поясніть, чому епіграфом до свого роману Камю взяв слова Дефо: «Якщо дозволяється зобразити ув'язнення через інше ув'язнення, то дозволяється також зобразити будь-який предмет через дещо взагалі не існуюче».
|
|
|
|
|
|
Джером Дейвід Селінджер
|
|
|
|
|
|
1. Уявіть собі, що ви знімаєте кінофільм за повістю Се- лінджера «Над прірвою у житі». Назвіть суто кінематографічні засоби та прийоми, за допомогою яких можна, як і в повісті, показати зовнішній світ через свідомість героя.
2. Знайдіть у тексті опис зовнішності Голдена Колфілда. Поясніть значення окремих деталей у портреті героя. Скіль ки Голдену років? Яке значення має вікове самовизначення героя?
3. Пригадайте дії Голдена (його вчинки, пересування в про сторі, зустрічі) день за днем. Протягом якого часу відбувається дія? Чому Селінджер обмежує її саме цим відрізком часу?
4. Розкажіть про «клан» Колфілдів. Хто входить до нього? Чому старший брат Голдена — єдиний з Колфілдів — у повісті не має імені?
б. Спираючись на епізоди розмови Голдена з Фібі (роз діл 22) та з містером Антоліні (розділ 24), поясніть смисл назви повісті.
6. Проаналізуйте перші два абзаци повісті за таким пла ном: 1) особливості лексики; 2) переважаючі синтаксичні кон струкції; 3) наявність повторів. Охарактеризуйте особливості мовного самовираження героя.
7. Назвіть художні засоби, які в оповіданні «День бана нової рибки» автор використовує для мотивації самогубства героя.
8. Хто з персонажів оповідання «Тупташка-невдашка» може бути названий героєм Селінджера? (Пригадайте Холдена Колфілда та Сімора Гласса.) У чому особливість створення героя у цьому оповіданні?
|
|
|
|
|
|
|
|
|