|
|
|
|
|
|
|
|
2. В ліриці суб'єкт мови і свідомості (авторське «я», ліричний герой) є водночас об'єктом — творцем художнього тексту, автором. Коли ж в епічному творі оповідь ведеться від першої особи, то «я» належить оповідачеві, а не авторові. Оповідачем може бути один з героїв. Ліричну чи епічну природу має «я» у «Планеті людей»? Аргументуйте свою відповідь.
3. Поясніть назву «Планета людей». Чим зумовлено новий погляд Сент-Екзюпері на життя?
4. З'ясуйте значення образів літака, польоту, нічного неба, пустелі, води. Продовжіть цей ряд образів.
5. Порівняйте «Планету людей» з «Маленьким принцем». Чи можна за допомогою тексту «Планети людей» (як своєрідного автокоментаря) витлумачити образи-символи казки «Маленький принц»?
|
|
|
|
|
|
Бертольт Брехт
|
|
|
|
|
|
1. Бертольт Брехт стверджував: «Головною справою театру є виклад фабули». На його думку, режисер, прочитавши та проаналізувавши п'єсу, повинен діяти так: «...дослідити, які цінні в суспільному відношенні відкриття та імпульси містить п'єса. Викласти фабулу на півсторінки. Потім розділити фабулу на окремі події, встановити поворотні пункти, тобто важливі події, які просувають фабулу вперед». Виконайте, згідно з рекомендаціями Брехта, початкову режисерську роботу з п'єсою «Життя Галілея».
2. Як відомо, Брехт створив принципово новий тип конфлікту, поклавши в основу кожної з п'єс певну філософську проблему. Яка філософська проблема є основою п'єси «Життя Галілея»? Поясніть, у чому полягає нововведення Брехта в галузі конфлікту драми.
4. Брехт виділяв різні форми театру — «тип каруселі» і «тип планетарію». І карусель, і планетарій є моделями, що відтворюють рух планет навколо Сонця, але позиція людини в обох випадках різна: у першому — учасник руху, в другому — сторонній спостерігач. До якого типу належить п'єса Брехта «Життя Галілея»? Аргументуйте свою відповідь.
5. Доберіть цитати до образу Галілея. За якими принципами створює Брехт образну систему п'єси «Життя Галілея»?
6. Бертольт Брехт створював моделі своїх п'єс, тобто виконував режисерську роботу. Не обмежуючись авторськими ремарками, він розписував мізансцени (положення, рух, дії
|
|
|
|
|
|
|
|
|