Переглянути всі підручники
<< < 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 > >>

 

2. В ліриці суб'єкт мови і свідомості (авторське «я», ліричний герой) є водночас об'єктом — творцем художнього тексту, ав­тором. Коли ж в епічному творі оповідь ведеться від першої особи, то «я» належить оповідачеві, а не авторові. Оповідачем може бути один з героїв. Ліричну чи епічну природу має «я» у «Планеті людей»? Аргументуйте свою відповідь. 3. Поясніть назву «Планета людей». Чим зумовлено новий погляд Сент-Екзюпері на життя? 4. З'ясуйте значення образів літака, польоту, нічного неба, пустелі, води. Продовжіть цей ряд образів. 5. Порівняйте «Планету людей» з «Маленьким принцем». Чи можна за допомогою тексту «Планети людей» (як своє­рідного автокоментаря) витлумачити образи-символи казки «Маленький принц»?
Бертольт Брехт
1. Бертольт Брехт стверджував: «Головною справою театру є виклад фабули». На його думку, режисер, прочитавши та проаналізувавши п'єсу, повинен діяти так: «...дослідити, які цінні в суспільному відношенні відкриття та імпульси містить п'єса. Викласти фабулу на півсторінки. Потім розділити фа­булу на окремі події, встановити поворотні пункти, тобто важливі події, які просувають фабулу вперед». Виконайте, згідно з рекомендаціями Брехта, початкову режисерську ро­боту з п'єсою «Життя Галілея». 2. Як відомо, Брехт створив принципово новий тип кон­флікту, поклавши в основу кожної з п'єс певну філософську проблему. Яка філософська проблема є основою п'єси «Життя Галілея»? Поясніть, у чому полягає нововведення Брехта в галузі конфлікту драми. 4. Брехт виділяв різні форми театру — «тип каруселі» і «тип планетарію». І карусель, і планетарій є моделями, що відтворюють рух планет навколо Сонця, але позиція людини в обох випадках різна: у першому — учасник руху, в другому — сторонній спостерігач. До якого типу належить п'єса Брехта «Життя Галілея»? Аргументуйте свою відпо­відь. 5. Доберіть цитати до образу Галілея. За якими принци­пами створює Брехт образну систему п'єси «Життя Галілея»? 6. Бертольт Брехт створював моделі своїх п'єс, тобто ви­конував режисерську роботу. Не обмежуючись авторськими ремарками, він розписував мізансцени (положення, рух, дії

 

Переглянути всі підручники
<< < 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 > >>
Hosted by uCoz