|
|
|
|
|
|
|
|
Назвіть засоби художньої виразності, за допомогою яких письменник досягнув цієї мети.
4. Щоб розкрити внутрішній стан свого героя під час його боротьби з рибою, Хемінгуей вдався до такого прийому: старий голосно розмовляє із самим собою (і з рибою). Порівняйте цей художній прийом з іншими можливостями висвітлення внутрішнього життя людини в художньому творі. Доведіть доречність саме такого художнього прийому в повісті Хемінгуея.
5. Успіх повісті «Старий і море» привернув до неї увагу Голлівуда. Виник проект екранізації. До роботи над сценарієм був залучений автор. Хемінгуей наполягав, щоб роль «третьої дійової особи» — риби — виконував не каучуковий муляж з мотором, якого виготовили в Голлівуді, а справжня риба марлін. Він домігся, щоб реальний процес вилову риби був знятий на кіноплівку, хоч довелося 15 разів виходити в море, щоб врешті-решт пощастило впіймати рибу вагою 2000 фунтів. Поясніть, чому ці вимоги Хемінгуея мали принципове значення.
6. Дослідники творчості Хемінгуея стверджують, що характерна особливість стилю письменника полягає у заміні опису «показом», завдяки чому виникає ефект присутності читача у тій ситуації, про яку йдеться. Знайдіть у тексті один з епізодів боротьби Сантьяго з акулами. Проаналізуйте будь-який абзац, звертаючи увагу на: 1) переважання простих чи складних речень; 2) різноманітність чи повторюваність синтаксичних конструкцій; 3) переважання іменників (чи прикметників, чи дієслів). Поясніть, як Хемінгуей замінює опис «показом» у своїй прозі.
7. Закінчивши повість «Старий і море», Хемінгуей не віддавав її до друку, вважаючи, що її обсяг «занадто малий для книги» (26 тисяч 531 слово). Сумніви автора остаточно розвіяв кінорежисер Леланд Хейуорд. Він так оцінив книгу: «Чого ви досягли в ній — так це досконалості. Вам не вдалося б сказати більше того, що ви сказали, якби написали тисячу з гаком сторінок». Поясніть, чому невелика повість Хемінгуея така багата за змістом.
|
|
|
|
|
|
Федеріко Гарсіа Лорка
|
|
|
|
|
|
1. Які стилістичні фігури використовує Гарсіа Лорка для створення інтонаційного малюнку у вірші «Гітара»?
2. Прочитайте вірш «Крик». Чому цей твір, позбавлений рими та чіткої строфічної організації, визначається саме як вірш?
|
|
|
|
|
|
|
|
|