|
|
|
|
|
|
|
|
Юліан Тувім
|
|
|
|
|
|
1. Ознайомившись із віршами зі збірки Юліана Тувіма «Чорнолісся» («Літери», «Посеред дня», «Мій стіл» та ін.), поясніть, що нового та особливого вносить Тувім у вирішення традиційної для поезії проблеми про призначення поета. Поясніть назву збірки «Чорнолісся».
2. Поясніть, як відтворено рух часу в збірці Тувіма «Сьома осінь» (на прикладі вірша з такою самою назвою). Як організація руху часу впливає на розвиток сюжету?
3. Ліричний герой — одна з форм вираження авторської свідомості. Охарактеризуйте ліричного героя збірки «Сьома осінь» (можна на прикладі вірша «Все»).
4. Певна життєва ситуація кодується в ліричному творі системою займенників. Яким є смислове наповнення займенників «я», «ти», «ми» у вірші «За круглим столом»?
5. Коли була надрукована поема Юліана Тувіма «Квіти Польщі», польські критики висловили сумнів щодо вдалого вибору Тувімом жанру твору. На їхню думку, ліро-епічна поема створювалася романтиками, які намагалися, відводячи сюжету другорядну роль, передати читачам свої думки та почуття. Поясніть, чим жанр ліро-епічної поеми привернув увагу Тувіма.
6. Поясніть назву поеми «Квіти Польщі».
|
|
|
|
|
|
Альбер Камю
|
|
|
|
|
|
1. У промові, проголошеній під час вручення Альберові Камю Нобелівської премії, він сказав: «Я не можу жити без свого мистецтва. Але я ніколи не підносив його над усім світом Це аж ніяк не забава самотнього творця. Для мене це епос б зворушити якомога більше людей, створивши най-змістовнішу картину спільних страждань і радощів». Мистецтво, таким чином, не дозволяє митцю замикатися в собі, воно віддає його в підлеглість. Читаючи «Чуму», визначте, що робить створену автором картину найзмістовнішою.
2. Поясніть, чому герой, від особи якого ведеться розповідь у «Чумі», уникає вживати займенник «я». Як сам герой визначає жанр і мету твору?
3. Дайте назви частинам роману «Чума». Простежте логіку розвитку дії від частини до частини.
4. «Жити — значить перевіряти»,— сказав Камю. Кожний з героїв «Чуми» є носієм певного варіанта відповіді (перевірки)
|
|
|
|
|
|
|
|
|