Переглянути всі підручники
<< < 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 > >>

 

цілукую», «Привіт, Мадонно») і водночас несприйняття богемності й естетства («Одягну я штани чорні, цвин­тарні...»). Університетські заняття були перервані службою у війську. Вірші цього періоду свідчать про світоглядну орієнтацію поета; він дедалі проникливіше вдивляється у життя. У 1928 році Галчинський публікує поему «Кінець світу» з підзаголовком «Видіння святого Ільдефонса, або Сатира на всесвіт». Притаманна особисто­сті Галчинського іронічність стає важливою прикметою його поетичного стилю. У цей час у культурному житті Польщі заявляє про себе літературне угруповання «Квадрига», засно­ване у 1927 році. Константи стає його активним чле­ном. У колі проблем цієї групи першочерговими були питання творчої відповідальності поета. Галчинський щиро поділяє думку про суспільне призначення поезії. Його вірші стають не лише автопортретом художника, а й портретом епохи. Мандри зачарованої душі у казкових країнах ранніх поезій Галчинського посту­паються місцем лірико-гротесковим замальовкам міського життя. Це поема «Польське пекло», вір­ші «Марш масонів», «Вулиця Товарна», «Емігранти» та ін. Творчий злет поета-початківця пов'язаний з його великим коханням та одруженням. У 1931—1933 роках Галчинський працює референ­том з питань культури у польському консульстві в Берліні. Тут він створив один із своїх найкращих тво­рів — поему «Бал у Соломона», пройняту болем і стур­бованістю за людину і людство. У 1934—1936 роках поет із сім'єю живе у Вільнюсі, багато пише. Створена у цей час поема «Народне гу­ляння» свідчить про інтенсивні пошуки нових засобів зображення дійсності, збагачення віршованого ладу. У 1937 році вийшла друком збірка Галчинського «Поетичні твори». Напередодні другої світової війни Галчинський, як і більшість європейських письменників, розмірковує про відповідальність інтелігенції за долю світу. Найча­стіше ставлення поета до тогочасної інтелігенції гостро критичне: «Ми все біжимо. З міста до міста. Інтеліген­ти. Сумуюча нація. Гинучий клас. Малі, замерзлі». Лірико-гротескова поезія Галчинського наповнюєть­ся соціальними мотивами.

 

Переглянути всі підручники
<< < 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 > >>
Hosted by uCoz