Переглянути всі підручники
<< < 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 > >>

 

розширюється і життя героїв пов'язується з найваж­ливішими подіями століття — громадянською війною в Іспанії, другою світовою війною, політичною ситуа­цією у Сполучених Штатах Америки періоду «холодної війни» та маккартизму. Цей зв'язок Йокнапатофи із широким зовнішнім світом встановлюється в романі через Лінду. Разом із чоловіком-комуністом вона брала участь у боротьбі з фашизмом в Іспанії. Там вона втра­тила свого коханого, а її саму було контужено. Повер­нувшись до Джефферсона, Лінда хоче займатися осві­тою негритянських дітей, але через шалений опір расистів її плани залишилися нереалізованими. Під час другої світової війни Лінда іде працювати на корабельню, щоб «будувати транспорт для Росії». Фолкнер вбачає витоки трагедії Лінди в тому, що у повоєнній Америці «для лицарів не залишилося ані турнірів, ані драконів», тобто немає ґрунту для бороть­би, адже навіть фіни-комуністи в еміграції розбагатіли. Надзвичайно важливо, що автор увів у роман «Особняк» теми антифашизму й комунізму як такі, що характе­ризують добу. Це надало історичної масштабності опо­віді. Ненавидячи сноупсизм, письменник не міг не сим­патизувати мріям своїх героїв «створити людські умови життя», але він не визнавав ніяких тоталітарних ре­жимів, про що свідчать його виступи у пресі. Роман закінчується покаранням Флема. Так Фолкнер втілює свою мрію про знищення огидного яви­ща — сноупсизму. Чи означає такий фінал торжество добра? На похороні «головного Сноупса» Гевін Стівенс побачив цілу групу Сноупсів. «Вони схожі на вовків, які прийшли подивитись на капкан, де загинув вовк сильніший, вовк-голова, вовк-ватажок, вовк-хазяїн». Сноупсів винищити неможливо, боротьба з ними без­глузда. Фолкнера часто називають «Бальзаком американсь­кого Півдня». Якщо Хемінгуей створив так званий «телеграфний стиль», надзвичайно стислий, лаконічний завдяки підтексту, то стиль Фолкнера, навпаки, — важ­кий, повільний, навіть млявий. На запитання, чому він пише такими довгими фразами, письменник відпо­вів, що хоче вмістити на кінчику пера теперішнє і минуле. Фолкнер вважав, що сучасне для людини оз­начає небагато, оскільки живе вона не стільки сього­денням, скільки минулим, яке має для неї справжню цінність. Тому людина постає у Фолкнера єдиним ці-

 

Переглянути всі підручники
<< < 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 > >>
Hosted by uCoz