Переглянути всі підручники
<< < 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 > >>

 

лим — і породженням, і продовженням свого минулого Цим і пояснюється прагнення письменника зібрати, сконцентрувати в одній фразі минуле і сучасне. Герої Фолкнера статичні, однопланові, нерідко тя­жіють до символів. Так, Флем зосереджує в собі від­разливі якості, зумовлені гонитвою за грошима. Юла — втілення плотського жіночого начала, Мінк — темної ненависті, викликаної злиденним життям. Лінда сим­волізує самовіддане служіння ідеї, вірність у коханні. Характери своїх героїв письменник розкриває по-рі­зному. Тих, які близькі йому за своїм внутрішнім світом, яким він співчуває, він прагне показати через розкриття їхнього внутрішнього світу. Основним засобом психоло­гічної характеристики таких героїв, як Ретліф, Гевін Стівенс, Мінк, стає «потік свідомості». Створюючи образи негативних героїв, Фолкнер не звертається до психоло­гічного аналізу, навмисне позбавляє «потоку свідомості» Флема Сноупса, підкреслюючи цим його духовну убогість. Образ Флема розкривається в його вчинках, без їх пси­хологічної мотивації, а також через сприйняття інших персонажів і за допомогою авторського коментаря, зде­більшого іронічного характеру. Фолкнер часто подає події чи факти в різних часових і психологічних ракурсах, тобто одна і та сама ситуація відтворюється кількома оповідачами. Коли в романі «Сільце» про вбивство Мінком фермера Хьюстона по­відомляє оповідач, воно сприймається читачем як ма­ніакальна жорстокість. Коли ж в романі «Особняк» подається ця подія через сприйняття Мінка, вона сприй­мається як помста. Таке постійне повернення до вже описаного створює ілюзію руху, розвитку в романах Фолкнера і водночас зумовлює ускладненість його ху­дожньої манери. Фолкнер утверджував ідеї доброти і людяності. Як основний принцип, як гасло усієї творчості Фолкнера сприймаються його слова: «Єдина школа, до якої я на­лежу, до якої я хочу належати,— це школа гуманістів».
* * *
Широка палітра мистецьких експериментів і пошу­ків зумовила надзвичайно багату жанрову картину в літературі XX століття: роман-епопея з рисами соці­ально-психологічного роману та роману ідей («Зачаро­вана душа» Ромена Роллана), роман-хроніка однієї сім'ї («Рідні та знайомі» Віллі Бределя), роман-антиутопія

 

Переглянути всі підручники
<< < 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 > >>
Hosted by uCoz