Переглянути всі підручники
<< < 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 > >>

 

тривалих, майже п'ятирічних дощів Макондо ніби по­вернулося в ті часи, коли Урсула ще не знайшла шлях до іншого краю долини. Знову з'являються цигани, дивуючи мешканців міста магнітом, лупою, штучною щелепою... Макондо впадає в дитинство. Якщо на по­чатку існування цього містечка ніхто не вмирав, то тепер ніхто не народжується, а вмирають часто — так завершується в романі розвиток мотиву повторюваного часу. Він остаточно переростає в мотив зворотного часу. У старому домі Буендіа залишився лише Ауреліано Бабілонья. Він заглибився в рукописи старого цигана. Та ці заняття переривають то поява родича і його смерть, то повернення Амаранти Урсули, яка доводить­ся тіткою Ауреліано. Тітка і племінник покохали одне одного так, що їм ніхто більше не потрібен; вони уса­мітнюються вдвох у безлюдному світі: «єдиною, пов­сякденною і вічною реальністю в ньому було кохання». І як покарання за цю відчуженість від світу в них народжується дитина з поросячим хвостиком. Амаранта помирає. Щодо дитини здійснюється пророцтво цигана: «Останнього в роду з'їдять мурашки». Ауреліано кидається розшифровувати записи на ста­рих пергаментах, дізнається про історію свого роду і таємницю свого народження, а в цей час, як і зазначено в рукописах, біблійний вихор змітає Макондо з лиця землі. Перед смертю Ауреліано відкривається про­роцтво, згідно з яким все, що записано, ніколи більше не повториться, «бо тим родам людським, які приречені на сто років самотності, не судилося з'являтися на землі двічі». Всі життєві історії героїв завершуються самотністю, в тому числі й самотністю смерті, і все Макондо постає в романі самотнім. Отже, роман замкнувся на притчі. У чому її сенс? Гарсіа Маркес у 1970 році в одному з інтерв'ю так визначив суть свого роману: «... це думка, що самот­ність протилежна солідарності. І вона пояснює загибель Буендіа, загибель їхнього середовища, загибель Макон­до. Я вважаю, що в цьому закладена політична думка: самотність, яка розглядається як заперечення солідар­ності, набуває політичного сенсу». Хоч мотив самотності, краху надій в романі постійно повторюється, почуття безнадії твір не викликає. Тра­гічне змінюється комічним. Змальовуючи узагальнену панораму колумбійсько-латиноамериканської історії, письменник ніби підсумовує минуле. Своїм романом

 

Переглянути всі підручники
<< < 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 > >>
Hosted by uCoz