Переглянути всі підручники
<< < 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 > >>

 

НАРОДЖЕНИЙ, ЩОБ ВТРУЧАТИСЯ. Найвищою цін­ністю для Генріха Белля була людина, людське життя. Саме гуманізм є найпривабливішою рисою його твор­чості. Гуманізм високохудожніх і глибокозмістовних творів Белля привернув до нього увагу читачів усього світу: його книги перекладено 48 мовами. Про величе­зну міжнародну популярність Белля свідчить і той факт, що у 1972 році йому було присуджено Нобелівську премію з літератури. Генріх Белль завжди відстоював ідею миру між народами, брав участь у громадянських акціях, спрямованих проти атомного озброєння, висту­пав із публіцистичними статтями, боровся за перемогу людяності й добра в усьому світі. Пережите знаходило відображення у творчості, яка сама по собі була втру­чанням у життя. Генріх Белль народився у Кельні 21 грудня 1917 року. У статті «Про самого себе» він писав: це був час, «коли мій батько, солдат ландштурму, охороняв міст, коли у найстрашніший і найголодніший рік світової війни у нього народилася восьма дитина, коли двоє дітей померли ще маленькими, коли мій батько про­клинав війну й дурня-кайзера, пам'ятник якому він мені пізніше показував». Атмосфера війни і негативне ставлення до неї входять у життя Белля з раннього дитинства. Кельн, у якому Белль народився і прожив майже все життя, відрізнявся стійкими традиціями католици­зму як у побутовому, так і в моральному плані. Сила цих традицій особливо яскраво виявилась у неприйнятті націонал-соціалізму. «Завоювання» Кельна було для на­цистів справою дуже важкою: на виборах до рейхстагу в листопаді 1932 року гітлерівці зібрали в Кельні лише 20,5 відсотка голосів. Родина Беллів теж дотримувалася католицьких традицій. Генріх Белль сприймав релігію насамперед як сис­тему моральних норм. Діти в родині скульптора й теслі Віктора Белля виховувалися на гуманістичних ідеалах, почували відразу до воєнщини (а згодом — до фашиз­му). Разом з батьком сини милувались експозиціями кельнських музеїв, романськими соборами, про які Ге­нріх пізніше скаже, що вони для нього були, можливо, «важливішими навіть, ніж Достоєвський або Честертон». Після закінчення народної школи Генріх навчався у гуманітарній греко-латинській гімназії.

 

Переглянути всі підручники
<< < 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 > >>
Hosted by uCoz