Переглянути всі підручники
<< < 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 > >>

 

ренматт у «Візиті старої дами» (1956) і «Метеорі» (1966), французький романіст Ерве Базен в «Анатомії одного розлучення» (1975), італійський драматург Едуардо Де Філіппо у «Циліндрі» (1966), німецький пись­менник Гюнтер де Бройн в «Буридановім ослі» (1968), відтворюючи різні життєві ситуації та розповідаючи про різні людські долі, підводять читачів до спільного висновку: розбіжність між ідеалами, які проголошу­ються суспільством, й облудною практикою суспільного життя — одна з головних причин бездуховності. А ще, крім того, — всесилля «золотого тельця», якому про­довжує поклонятися людство. А ще — зречення вічних цінностей. А ще... А ще... А ще... От чому письменники, які сповідують гуманістичні принципи буття, страждають і борються за душу і розум людини. Це — об'єднуюче начало в літературі XX сто­ліття. У творах нігерійського романіста Чінуа Ачебе «І прийшла розруха» (1964) та «Спокою більше нема» (1965) розкривається згубний вплив антикультури на суспільство. Південноафриканські письменники-співавтори Крістіан Барнард і Зігфрід Стендер в романі «Не­бажані елементи» (1974) виступають проти філософії та практики расизму. Перуанський письменник Маріо Варгас Льйоса в гротескно-сатиричному романі «Тітонь­ка Хуліа і писака» (1977) відтворює звичаї, що панують у буржуазних засобах масової інформації. Гватемаль­ського письменника Мігеля Анхеля Астуріаса понад усе хвилює доля рідного народу, його боротьба за со­ціальне і національне визволення («Зелений Папа», 1954). Кенійський письменник Меджа Мванги розповів у повісті «Неприкаяні» (1973) про трагічну долю двох хлопчиків, знищених у нетрях великих міст. Так на літературних орбітах зустрічаються митці різних країн і континентів, щоб розповісти про свій час чесно і щиро, вболіваючи за людину, котра, як і світ, попри все «має бути доброю» (Бертольт Брехт). У мистецтві XX століття безперервно відбуваються взаємодія і взаємозбагачення різних літературних течій і напрямів. Відбуваються навіть тоді, коли одні митці (наприклад, Бертольт Брехт) звинувачують інших (мо­дерністів) у пропаганді «відчаю і безсоромного присто­совництва», або одні заперечують метод інших (напри­клад, Ежен Іонеско стверджував: «Я дедалі більше схиляюсь до висновку, що реалізм є брехливим та ірреальним, що справжнім є те, що ввижається»).

 

Переглянути всі підручники
<< < 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 > >>
Hosted by uCoz