Переглянути всі підручники
<< < 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 > >>

 

для сучасників письменника, це роман-пересторога для прийдешніх поколінь. Чапек гостро відчував проблеми, якими живе люд­ство, розумів витоки трагедій XX століття, його про­тиріччя, велич і ницість. Він бачив жах і надію, відчай і віру в очах своїх сучасників. Він був свідком катастроф свого часу і, бажаючи запобігти новим трагедіям, писав твори, сповнені болю за людину і любові до неї. Запитання і завдання 1. Сучасником яких історичних подій був Карел Чапек? 2. У чому відмінні особливості наукової фантастики К. Чапека по­рівняно із Жулем Берном і Гербертом Уеллсом? 3. Прочитайте у словнику літературних термінів, що таке умовність. Для чого Чапек використав цей прийом у романі «Війна з сала­мандрами»? 4. Як ви гадаєте, чому Чапек вдається до мозаїчної побудови роману «Війна з саламандрами» замість послідовного викладу подій? 5. Наведіть приклади сатиричного паралелізму в романі (див. розділ «Ендрю Шейхцер»). 6. Охарактеризуйте пана Повондра. Яка його роль в розкритті автор­ського задуму? 7. Перша частина «Війни з саламандрами» нагадує пригодницький роман. Друга частина — своєрідне есе історика-публіциста. Чому, на вашу думку, змінюється стиль розповіді? 8. Роман «Війна з саламандрами» називають романом жанрового син­тезу. Риси яких жанрів використовує Чапек? У чому виявилися нові функції традиційних жанрів?

 

Переглянути всі підручники
<< < 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 > >>
Hosted by uCoz