Переглянути всі підручники
<< < 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 > >>

 

ний неестетичним лахміттям жебрака, якого Уайльд постійно бачив за вікном, він поїхав з цим нещасним до найкращого кравця й одягнув його за останньою модою, а потім позначив місця на новому одязі, де треба було прорізати дірки і зробити симетричні, гар­монійні плями. Оскар Уайльд любив поезію Верлена, але, побачи­вши самого поета, відмовився від знайомства з ним, бо зовнішність Верлена не сподобалася йому. Одружився Уайльд з красивою донькою дублінсько­го адвоката — Констанцією Ллойд. Будиночок на Тайт-стріт, де мешкало подружжя, було обставлено з великим смаком (на думку естетів, бо справжнім вікторіанцям він вважався дещо дивним). Улюбленим заняттям Уайльда було показувати своїм гостям дружину, щомі­сяця вбрану в інший костюм: грецький, середньовічний, старовенеціанський, голландський. То був період ніж­ного подружнього кохання. Оскар майже не виходив з дому, а якщо відлучався на кілька годин, надсилав дружині листа і квіти. Поклоніння красі не обмежувалося тільки прагнен­ням оточити себе вишуканими речами, меблями, кар­тинами, носити елегантний одяг, мати смачну і гарну на вигляд їжу, водитися з вродливими людьми. Культ краси в Уайльда — це насамперед благоговійне став­лення до мистецтва. Ще у шкільні роки він добре вивчив класичні мови, захоплювався античністю; читав багато і швидко: Есхіл, Евріпід, Софокл, Чарлз Діккенс, Уїльям Теккерей, англійські поети... Блискуче знання античного світу відкрило юнакові двері до аристократичного Оксфорду. Лекції з мистецтва тут читав філософ Джон Рескін, який натхненно роз­повідав про красу — й ту, що існує в природі, й ту, що створена людськими руками. Джон Рескін мав ве­ликий вплив на Оскара Уайльда, однак він пішов своїм шляхом. Його вчитель із запальністю біблійного про­рока відстоював правду й етичну чистоту мистецтва. Уайльд же відривав естетику від етики і заперечував зв'язок мистецтва з мораллю: «Закони мистецтва не збігаються із законами моралі»; «Естетика вища за етику!» Ці твердження знайшли втілення у численних парадоксах письменника. Ось лише деякі з них: «Ми­тець не має етичних уподобань. Етичні уподобання митця приводять до непрощенної манірності стилю»: «Розуміння фарб і барв важливіше для розвитку осо-

 

Переглянути всі підручники
<< < 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 > >>
Hosted by uCoz