Переглянути всі підручники
<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >>

 

художнім символом, то брати Гонкур вважали, що ро­ман має створюватися на документальній основі. Томас Маян у 1912 році зробив спробу розширити мистецькі обрії традиційного реалізму XIX століття, поєднавши реальність та умовність в єдине художнє ціле, і почав писати повість «Чарівна гора», яка роз­рослася у великий роман (1924). Визначаючи специфіку цього твору, Томас Манн пояснював: «Оповідь оперує засобами реалістичного роману, проте поступово вихо­дить за межі реалістичного, символічно активізуючи, підносячи його і даючи змогу зазирнути крізь нього у сферу духовного, у сферу ідей». Саме такий шлях стане одним з найпродуктивніших у розвитку літератури XX століття. Набудуть інтенсив­ного розвитку ліричний епос («Зона» Гійома Аполлінера) та ліричний роман («Три товариші» Еріха Марії Ремарка) як відповідь на потребу часу зберегти людську особистість, щоб було збережено людство. З'явиться роман-антиутопія, в якому негативні тенденції суспіль­ного буття постануть такими, що несуть загрозу люд­ській цивілізації («1984» Джорджа Оруелла). У XX сто­літті з легкої руки Герберта Уеллса фантастика перестане бути лише «науковою». Соціальні потрясіння, політичні та ідеологічні катаклізми владно втручаються у світ традиційної фантастики, і вона набуває характеру перестороги («451° за Фаренгейтом» Рея Бредбері, «Фі­зики» Фрідріха Дюрренматта). Література XX століття тяжіє до притчових, алего­ричних форм, до універсального, вселюдського звучан­ня: роман-притча («Чума» Альбера Камю), драма-пара­бола («Круглоголові та гостроголові» Бертольта Брехта), роман-міф («Сто років самотності» Габріеля Гарсіа Мар­кеса), повість-притча («Старий і море» Ернеста Хе мінгуея). Письменники XX століття виявляють особливий по­тяг до філософського осмислення буття, як сучасного, так і минулого. Виникає філософський інтелектуальний роман («Доктор Фаустус» Томаса Манна) та філософ­сько-історичний роман (дилогія про короля Генріха IV Генріха Манна). Філософічність стає однією з визна­чальних прикмет мистецького життя XX століття в цілому. У пошуках того нового, що виникає як відповідь на потребу і веління часу, часто відчувається про­довження традицій, які були закладені в літературі

 

Переглянути всі підручники
<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >>
Hosted by uCoz